خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





نکاتی برای بهتر ورزش کردن

    نکاتی برای بهتر ورزش کردن

    این که ورزش برای سلامت جسم و روح انسان فواید بسیاری دارد غیر قابل انکار است و همه مردم به نوبه خود با فواید مختلف و متنوع آن آشنایی دارند . علاقه به سلامتی ، نشاط ، طراوت و همچنین تخلیه انرژی در وجود انسان ها یافت می شود و همین دلیل می تواند برای انجام فعالیت ورزشی ، تحرک و شرکت در برنامه های ورزشی کافی باشد.

    اما در بعضی موارد به دلیل آشنا نبودن با قوانین ورزش کردن دچار آسیب شده و از ورزش رو گردان می شوند.

    ** قبل از ورزش **
    ۱- اگر برنامه ورزشی شما قرار است در ساعات اولیه صبح باشد حداقل یک ونیم ساعت زودتر از لحظه آغاز ورزش از خواب بیدار شوید تا عضلات شما زمان کافی برای آماده شدن و بیدار شدن را داشته باشند 

    ۲- قبل از اینکه ورزش کردن را آغاز کنید ، خصوصا" اگر زمان آن صبح باشد حتما کمی آب،شیر یا آبمیوه تازه بنوشید تا به رفع غلظت خون شما در ساعات اولیه صبح کمک کند.

    ۳- حرکات کششی و نرمشی را حداقل به مدت ۱۵ دقیقه انجام دهید. حتی اگر برنامه ورزشی شما یک پیاده روی مختصر باشد

    ۴- اگر می خواهید بعد از صبحانه ورزش کنید ، حداقل یک ساعت فاصله زمانی بین صبحانه وآغاز ورزش را رعایت کنید، به دلیل اینکه در این مدت خون اطراف معده تجمع می کند تا به هضم سریع تر و راحت تر غذا کمک کند اما برای ورزش کردن شما به حضور خون در عضلات نیاز دارید و این دوگانگی به نفع شما نیست.

    ۵- با توجه به وضعیت هوا وفصلی که در آن به سر می بریم لباس مناسب با هوا را به تن کنید وحتما" از لوازم ورزشی مرغوب استفاده کنید چه بسا که استفاده از لباس و لوازم ورزشی غیر استاندارد بیشتر برای سلامت انسان ضرر داشته باشد.

    ۶- البته در این قسمت به استفاده از کفش ورزشی مناسب و مرغوب توصیه اکید می شود زیرا پا، قلب دوم است.

    ** در حین ورزش کردن **
    ۷- در حین ورزش کردن آب بخورید البته در تمام طول ورزش می توانید آب بخورید اما جرعه جرعه و کم کم تا اندازه ای که فقط گلویی تازه کرده باشید و بدن هم دچار کم آبی نشود البته مقدار آن می تواند به دمای هوا هم بستگی داشته باشد.

    8- در حین ورزش به فعل و انفعالات بدن دقت کنید . دردهای عضلانی اگر در حد مختصر باشد اشکالی ندارد زیرا به خاطر انجام حرکات ورزشی است ولی اگر این دردها به سوزش در عضلات تبدیل شود خطرناک بوده و بایستی جدی گرفته شود چون ممکن است عضلات دچار پارگی های ریز شده باشد.

    ۹- دردهای مفصلی را در حین ورزش کردن جدی بگیرید در شرایطی که شما در حین انجام حرکات ورزشی در مفاصل مختلف بدن احساس درد و ناراحتی کردید ورزش را متوقف کنید حتی اگر سابقه ی درد قبلی در آن نقطه را نداشته اید و بلافاصله با شخص آگاه از علوم ورزشی یا پزشکی در میان بگذارید.

    Top of Form


    این مطلب تا کنون 14 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : ورزش ,ورزشی ,عضلات ,انجام ,داشته ,البته ,داشته باشد ,انجام حرکات ,حرکات ورزشی ,لوازم ورزشی ,مختصر باشد ,انجام حرکات ورزشی ,
    نکاتی برای بهتر ورزش کردن

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده